Time flies - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Chantal Kerstens - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Chantal Kerstens - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

27 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Hoi allemaal!

Niet te geloven, het is inmiddels al weer ruim een week geleden dat ik mijn laatste blogje typte! Voor mijn gevoel was dat eergisteren, zo ontzettend snel gaat de tijd! Maar het leek me dus wel weer tijd om iets van me te laten horen.

De afgelopen week bestond uit veel films, gezelligheid en cultuur. Een van mijn huisgenootjes was hier alleen voor de zomer, om te werken. Ze moest dan ook bijna elke dag werken, waardoor ik haar in eerste instantie niet veel zag, maar afgelopen week was ze een paar dagen vrij en zijn we er dus samen op uit getrokken. We zijn naar de Kelvingrove Art Gallery & Museum geweest, waarvan jullie de foto's al op facebook hebben kunnen bewonderen. Erg mooi! Het gebouw zelf is ook al bijna net zo indrukwekkend als het hoofdgebouw van de universiteit. Hierna hebben we nog een beetje rondgewandeld en hebben we nog een bakje koffie gedaan. De dag erna zijn we naar de Botanic Gardens geweest. Deze waren mooi, maar niet heel indrukwekkend. Schijnbaar vallen ze ook in het niet bij die van Edinburgh, dus gelukkig heb ik die nog niet gezien (maar die wil ik zeker nog gaan bekijken!), daarna hebben we een drankje gedaan in Ashton Lane: een leuk zijstraatje van Byres Road met een aantal barretjes en restaurants. Heel sfeervol!

Zaterdagochtend ben ik met een ander huisgenootje de stad in gegaan en zijn we daarna neergestreken bij Yo Sushi voor lunch voordat zij aan het werk moest. Het was heerlijk weer en ik wilde graag nog naar het Necropolis, dus besloot ik om daar maar eens te gaan kijken. Het Necropolis is een groot en oud kerkhof naast de Glasgow Cathedral. Het bevindt zich op een heuvel waardoor je een prachtig uitzicht hebt over de stad (ook hiervan staan een aantal foto's op facebook). Ik was heel erg onder de indruk en ga dus zeker nog eens terug als het straks echt herfst is. Onderweg naar het Necropolis kwam ik heel toevallig langs George's Square, een plein aan de voet van de Glasgow City Chambers. Twee vliegen in een klap dus!

Dinsdagnacht (afgelopen nacht dus) zijn voorgenoemde 2 huisgenootjes vertrokken (eentje voor drie weken en de ander omdat ze hier dus alleen voor de zomer was) en maandagnacht is er eentje teruggekomen (zij was voor een aantal weken terug naar Litouwe). Zondagochtend heb ik Hollandse pannenkoeken voor ze gebakken (deze vielen erg goed in de smaak haha!) en gisterenavond zijn we met zijn allen (de drie Litouwse meiden, het Nigeriaanse meisje en ik) wat gaan drinken bij wijze van afscheid. Nu zijn alleen het Nigeriaanse meisje, het Litouwse meisje dat maandag is terug gekomen en ik dus over. Heel rustig opeens (maar niet minder gezellig)! Wat me opviel: de meeste dingen zijn hier duurder dan in Nederland, maar voor een cocktail of ander mixdrankje betaal je maar 3 pond! Dat is ongeveer 4 euro en dus niet heel goedkoop, maar voor de vergelijking: voor een cola of een kop koffie betaal je 2 pond, een cocktail is dus 1 pond duurder.

Verder ben ik in de tussentijd naar drie films geweest hier: The Purge (stukken beter dan ik had verwacht!), The Rover (heel raar) en Guardians of the Galaxy (geweldig!). Ik mag Barbora's unlimited kaart gebruiken nu zij weg is, dus ik kan gratis naar de bios, heel fijn! En gisteren heb ik voor het eerst iets gebakken: Een appelcake. Ik kwam er toen ik al begonnen was achter dat we geen weegschaal en geen cupmaten hebben, dus ik heb alles op gevoel moeten doen, maar blijkbaar is dat gevoel goed, want hij was perfect (bewijs: hij is op)!

Voor de introductie begint wil in ieder geval nog graag naar the Hunterian Museum & Art Gallery en met de trein naar Stirling (dit schijnt een heel mooi plaatsje te zijn). Verder zie ik wel weer wat er op mijn pad komt!

Cheerio!

PS. Reacties zijn altijd leuk (dus dank daarvoor!), maar ik krijg hier niet altijd melding van, dus als ik niet of laat reageer dan ligt het dus daaraan! :)

  • 28 Augustus 2014 - 00:02

    Mike:

    Ik ben compleet niet verbaasd dat jij een gevoel voor cake hebt :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Dit najaar woon ik in Glasgow om daar vakken te volgen aan de Universiteit van Glasgow. Alles wat ik daar beleef zal ik via deze weg met jullie delen! Cheers!

Actief sinds 27 Juni 2014
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 4638

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 24 December 2014

Studying in Scotland!

Landen bezocht: