Captain Hook and Cinderella - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Chantal Kerstens - WaarBenJij.nu Captain Hook and Cinderella - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Chantal Kerstens - WaarBenJij.nu

Captain Hook and Cinderella

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

23 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow



Hello again!


Ik dacht dat ik vorige week mijn laatste verslagje schreef, maar we blijken alweer bijna twee weken verder te zijn! Ongelooflijk.

Zoals gezegd zouden we zondag naar het Necropolis gaan met zijn allen. Zo gezegd zo gedaan: om 1 uur hadden we afgesproken in de stad en vervolgens zijn we samen naar de cathedraal en het Necropolis gelopen. Het weer was helaas niet zo goed, maar gezellig was het wel! Ik was er al een keer geweest, maar het blijft een mooie plek en ik vond het leuk om het de rest te laten zien. Hierna zijn we met een aantal mensen wat gaan eten en 's avonds zijn we weer naar Dram (de pub met live muziek) gegaan, dit blijft zo leuk!

Wat ik die maandag heb gedaan kan ik me al niet meer herinneren, maar dinsdag zijn we weer met een groepje naar de comedy club geweest. Helaas viel het dit keer een beetje tegen. De comedians waren niet zo goed en de mensen die wel goed waren hadden we de vorige keer dat we er waren al gezien en deden nu weer precies dezelfde sketch.. Maarja, kan gebeuren!

Woensdag en donderdag waren ook niet heel bijzonder. Ik had colleges en donderdagavond had ik mijn Gaelic cursus. Ik heb weer wat dingen bijgeleerd, zoals tot zes tellen en vragen hoe het gaat. Verder hebben we plannen gemaakt voor de roadtrip die voor de dagen erna op de planning stond!

Het plan was namelijk om zaterdagochtend al redelijk vroeg Creag Meagaidh, een nationaal park, in te gaan met een paar rangers. Vrijdag hebben we dus een auto gehuurd en aan het einde van de middag zijn we met zijn vijven (vier Duitsers en ik) richting het noorden gereden, waar we een hostel hadden geboekt. Rond half 9 kwamen we bij het hostel aan. Het was toen al aarde donker en we hadden dus geen idee hoe de omgeving eruit zag of waar we ons bevonden. Vervolgens bleek de eigenaar een man met een haak i.p.v. een hand te zijn en deelde hij ons mee dat we die nacht het hostel voor onszelf hadden omdat er verder geen kamers geboekt waren. Inderdaad, zo beginnen horrorfilms, maar we hebben het overleefd! Het hostel voor onszelf hebben had vooral veel voordelen, we zijn gezellig met zijn allen in de keuken gaan zitten en hebben daar gegeten en wat spelletjes gespeeld zonder dat we ons druk hoefden te maken over geluidsoverlast o.i.d. Zaterdagochtend moesten we dus wel al vroeg uit bed: half 7 ging de wekker. We hebben samen ontbeten en vervolgens zijn we de auto weer ingestapt. 'S ochtends bleek trouwens ook dat het hostel op een prachtige plek tussen de bergen stond (zie foto's facebook). Het was even zoeken naar de ontmoetingsplek met de rangers, maar uiteindelijk hebben we ze gevonden. De rangers (een paar werknemers en een aantal stagiairs/vrijwilligers) wonen met zijn allen in een soort hostelachtig huis op het terrein. Daar kregen we een warm welkom en vervolgens zijn we met twee van de rangers het natuurgebied ingegaan om herten te spotten. Het weer was toen we aankwamen erg goed, maar halverwege de wandeling werd het plots een stuk slechter. Het begon heel hard te regenen en te waaien en we hebben dus besloten om niet de hele route af te leggen. We hebben wel wat herten gezien, maar ze zaten zo hoog in de bergen (normaal staan ze rond deze tijd schijnbaar een stuk lager) dat je ze alleen kon zien met een verrekijker. Omdat het paringsseizoen is en ze hun brul gebruiken om elkaar aan te trekken, hebben we ze wel héél duidelijk gehoord! Uiteindelijk zijn we een paar uur onderweg geweest en kwamen we door de wind en regen helemaal verkleumd terug bij het huis. Daar kregen we koffie, thee en koekjes aangeboden en hebben we even met de rangers gekletst (zij doen dit alles trouwens vrijwillig, wij hoefden hier niets voor te betalen). Ze spraken in geuren en kleuren over het park en over wat er allemaal bij komt kijken, en vertelden ook dat ze af en toe herten neerschieten, slachten en verkopen. Gewoon om alles in evenwicht te houden. Ze hadden op dat moment net een hert neergeschoten en vroegen of wij het wilden zien. Na een eerste gruwel reactie was iedereen toch wel nieuwsgierig en kregen we dus nog een rondleiding door het slachthuis en de schuur waar alle tractoren e.d. stonden. En het was erg interessant! Ik denk dat wij de rangers uiteindelijk ook een plezier hebben gedaan, omdat ze overal zo'n passie voor hebben dat ze blij zijn dat ze er over kunnen vertellen. Ze wonen namelijk erg afgelegen en hebben dus niet heel veel contact met de buitenwereld: voor boodschappen moeten ze 20 minuten rijden. Na de rondleiding hebben we nog een foto gemaakt en zijn we weer verder gegaan. We zijn langs Loch Ness richting Inverness gereden. Helaas Nessie niet gespot. Inverness was mooi, maar viel een beetje tegen (kan niet zo goed uitleggen waarom). In Inverness hebben we gegeten en rondgewandeld en ik geloof dat we rond 6 uur weer in de auto zaten. De terugweg was nog even spannend, want de benzine was bijna op en de GPS was niet heel behulpzaam. We hadden het dichtstbijzijnde tankstation ingegeven, maar dit bleek een soort spookstation: compleet verwaarloosd en overwoekerd door onkruid. Hier hadden we dus niets aan. Gelukkig hadden we nog net genoeg brandstof om de volgende BP te halen en zijn we uiteindelijk veilig thuisgekomen, haha! Al met al was het echt een hele gezellige, mooie trip.

Afgelopen zondag gingen we met een aantal mensen naar de opera. Hier had ik heel veel zin in omdat ik nog nooit naar de opera geweest was. Het verhaal was dat van Assepoester en het was prachtig! Heel anders dan ik had verwacht. Het was gewoon een soort musical, maar dan in het Italiaans en zonder gesproken tekst. Het decor was erg mooi en er zat ook redelijk wat humor in. Zeker voor herhaling vatbaar! Na de opera zijn we een hapje gegeten en 's avonds gingen we, heel verrassend, weer naar Dram. Als je trouwens benieuwd bent naar wat voor muziek er wordt gespeeld moet je dit nummer eens opzoeken op Youtube of Spotify: Cod Liver Oil and Orange Juice - Hamish Imlach. Maar er worden ook aangepaste versies van moderne nummers gespeeld. Zo is er ook een man die op zijn eigen, jazzy, manier 'Budapest' van George Ezra speelt.

Maandagavond was het weer volle bak in huize Nyyssola/Kerstens, movienight! Dit keer keken we Harry Potter en de Steen der Wijzen, die de meesten van ons woord voor woord mee konden praten, haha.

Dinsdag had ik eerst colleges en 's middags ben ik een klasgenootje uit Nederland (Nadine) op gaan halen in het centrum. Ze is een week een Edinburgh en zou mij op komen zoeken en een nachtje blijven slapen. We hadden wilde plannen om te gaan stappen, maar uiteindelijk zijn we gewoon wat gaan eten en hebben we vervolgens in onze pyjama's op de bank een film gekeken, haha! Woensdag heb ik haar de West End en de universiteit laten zien en besloten we dat ze nog een nachtje zou blijven. 'S avonds hebben we lekker sushi gegeten en daarna zijn we weer in onze pyjama's op de bank beland, haha. Desalniettemin heel erg gezellig! Heel leuk om iemand uit Nederland Glasgow te laten zien! En Emma's vriend was afgelopen week ook hier, dus we hadden vier mensen in huis in plaats van twee, heftig hoor! Haha.

Vandaag was weer back to normal. Ik had vanochtend om 10 uur een college en Nadine is toen weer terug naar Edinburgh gegaan. Ook Emma's vriend is terug naar Schotland, dus we zijn weer met zijn tweetjes. Vanavond heb ik mijn Gaelic les en morgen ga ik met twee vriendinnen naar Edinburgh! Zaterdagavond hebben we een 'Weerwolven van Wakkerdam' (= een groepsspel) avond bij ons thuis en zondag gaan we naar de BBC studios hier in Glasgow, omdat we in het publiek van 'The Link' mogen (= een Britse quiz show gepresenteerd door de acteur die Arthur Weasley speelt in de Harry Potter films). Ondertussen worden er ook plannen voor Halloween gemaakt, aangezien dit volgende week vrijdag al is! Halloween wordt hier heel uitgebreid gevierd, dus ben heel benieuwd hoe dat is! De herfst is nu ook echt aangebroken. We hebben de afgelopen maanden echt heel goed weer gehad en vorige week waren de straten nog schoon, maar sinds deze week liggen de straten opeens vol met bladeren en regent het elke dag. Maar dit was natuurlijk te verwachten! Ik heb in ieder geval zin in de herfst en kan nu al genieten van de lichtjes die bij donker weer overal branden (George's Square hangt al vol met kerstverlichting! Het brandt nog niet, maar toch).


Cheers!





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Dit najaar woon ik in Glasgow om daar vakken te volgen aan de Universiteit van Glasgow. Alles wat ik daar beleef zal ik via deze weg met jullie delen! Cheers!

Actief sinds 27 Juni 2014
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 4631

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 24 December 2014

Studying in Scotland!

Landen bezocht: