Gelukt! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Chantal Kerstens - WaarBenJij.nu Gelukt! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Chantal Kerstens - WaarBenJij.nu

Gelukt!

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

18 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow


Het is gelukt!! Emma en ik hebben officieel onderdak voor september t/m december! In de vorm van een prachtig appartement met alles erop en eraan :D. Wat een opluchting! 8 September mogen we er in, en al zit ik nu ook prima, ik kan niet wachten! Het appartement bevindt zich zo goed als tegenover de universiteit, en op 5 minuten lopen van Byres Road. De grote winkelstraat, Buchanan Street, is wel ongeveer een half uur lopen, maar gelukkig zit er een subway station om de hoek, dus kunnen we ook daar in no time zijn. So excited!

Verder ben ik vrijdag naar de World Pipe Band Championships (= het wereldkampioenschap voor doedelzakbands) geweest. Dat was een hele ervaring! Het is eigenlijk precies wat je er van verwacht. Het terrein loopt vol met bandleden en om de zoveel tijd begint er op een van de daarvoor bestemde plekken een band te spelen. Ze komen op, manoeuvreren zich vervolgens in een cirkel en doen hun ding. Om deze cirkel lopen verschillende juryleden (voornamelijk mannen van 65+) aantekeningen te maken. Zodra de band klaar is wordt er geklapt en drijft de menigte weer uiteen. Na ruim een uur rond te hebben gelopen en drie bands bekeken te hebben was ik er wel klaar mee (zet maar eens een doedelzakcd'tje op voor een uur..) en ben ik maar weer gegaan. Het spektakel vond plaats in Glasgow Green, een park aan de andere kant van de stad, dus ik besloot om maar gewoon te gaan lopen en te kijken waar ik uit kwam (voor de heenweg heb ik de subway genomen). Na een uurtje rondwandelen stond ik opeens in Argyle Street (sluit aan op Buchanan Street), perfect!

Verder is er nog niet veel nieuws onder de zon (die zich hier toch echt wel af en toe laat zien! Jaja!). Wel heb ik al twee bustours geboekt, speciaal voor Erasmus studenten. Eentje naar Loch Lomond en eentje naar Callander en Killin (twee plaatsjes ten Noorden van Glasgow). Daar heb ik in ieder geval al heel veel zin in!

Until next time :)

  • 18 Augustus 2014 - 19:47

    Sabine:

    Wat fijn dat je een leuk appartement hebt gevonden!! Leuk om alles zo te lezen! Have fun!!!

  • 18 Augustus 2014 - 20:53

    Darja:

    Fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat! Geniet ervan.

  • 20 Augustus 2014 - 07:44

    Henriette:

    Hi CHantal,
    FIjn dat het zo goed gaat en dat je een nieuw appartement hebt gevonden. Als je tijd hebt om de bus naar Mull Island te nemen: is ook erg mooi. Heel klein en leeg maar geeft je ene goed idee van het eilandleven. Alleen al de ferrytocht is geweldig!
    Geniet ervan, Henriette

  • 27 Augustus 2014 - 22:52

    Chantal Kerstens:

    Dankjewel voor de reacties! Zie ze nu pas, maar altijd leuk! :) En goeie tip Henriette, ik zal er eens naar kijken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Dit najaar woon ik in Glasgow om daar vakken te volgen aan de Universiteit van Glasgow. Alles wat ik daar beleef zal ik via deze weg met jullie delen! Cheers!

Actief sinds 27 Juni 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 4635

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 24 December 2014

Studying in Scotland!

Landen bezocht: