Ik ben er! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Chantal Kerstens - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Chantal Kerstens - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

08 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Hello again!

Ik ben er! Vanochtend om half 10 ben ik samen met papa en mama thuis weggereden. Nadat ik mijn twee koffers à 40kg in totaal heb afgegeven zijn we nog even gezellig gaan lunchen. Daarna hebben we afscheid genomen en ben ik gaan boarden.

Vanaf daar is alles super soepel verlopen. De vlucht was op tijd en in een kleine 1,5 uur stond ik op Schotse bodem. Dit werd meteen duidelijk bij de paspoort controle. Even wat achtergrondinformatie: Je moet door de paspoortcontrole alvorens je je koffers op kunt halen. Voor deze paspoort controle worden de reizigers verdeeld over twee rijen: Mensen uit de EU en mensen van daarbuiten. Dan nu wat er gebeurde: Uiteraard stond ik in de EU rij, net als het Schotse echtpaar voor mij. De mevrouw voor mij vond het echter blijkbaar erg vervelend dat zij langer moest wachten dan de mensen in de non-eu rij (die rij was nu eenmaal korter). Ze liep hier al even over te klagen en op een gegeven moment sprak ze er een beveiligingsmannetje aan de andere kant van het lint op aan. Het beveiligingsmannetje legde heel netjes en duidelijk aan haar uit waarom de twee rijen nodig waren (kort door de bocht: beveiliging). Waarop de vrouw nogmaals haar ongenoegen liet blijken (op een érg grove manier). Het beveiligingsmannetje zei vervolgens: "Oh I'm sorry, is that inconvenient for you? Is it inconvenient for you that we make sure you can live in a safe country?" De vrouw reageerde met iets wat ik niet kon verstaan (het blijven Schotten he), waarop het beveiligingmannetje antwoordde: "Madam, it was a pleasure to meet you, have a nice day." De mevrouw: "Ohhhh stick it up yer arse!" Bam, welcome to Scotland! Haha.

Maar goed, na de paspoortcontrole heb ik mijn koffers opgehaald (deze lagen al op de band toen ik aan kwam lopen), ben ik naar buiten gelopen en stond meteen de goede bus voor me klaar! De bus in en uit komen was een kleine uitdaging, maar met de hulp van de buschauffeur is het allemaal goed gekomen. Bij buchanan street ben ik uitgestapt en daar stond als geroepen een taxi te wachten. Al met al was ik dus een binnen een uurtje bij het appartement.

Bij het appartement stond Barbora (het meisje van wie ik de kamer huur) al op me te wachten. Ze heeft me geholpen met het sjouwen van de koffers en me een kleine apartment tour gegeven. De kamer is klein maar erg fijn. We zitten op de eerste verdieping en letterlijk om de hoek zit een 24h Sainsbury's, erg handig! Verder is Sauchiehall street (met allerlei eettentjes en winkels) zo'n 5 minuutjes lopen. Ik hoop dus heel hard dat ik hier in de buurt ook iets kan vinden voor de lange termijn!

Mijn koffers zijn al uitgepakt, ik heb een van mijn huisgenootjes al ontmoet (ze is groot Marvel fan en lust geen vis of champignons, dus dat zit wel snor) en ik heb boodschappen gedaan (de kassameneer vroeg of ik uit 'The States' kwam.. :( ).

Dit was het voor nu. Ik heb nog totaal geen idee wat ik de komende weken ga doen, maar ik ga sowieso veel wandelingetjes maken en de buurt verkennen en natuurlijk op appartementen jacht!

Cheers! :)


  • 08 Augustus 2014 - 19:40

    Daphne Maas:

    Hey Sjaan,

    Fijn dat je veilig bent aangekomen en dat alles soepel verliep!
    Ik ben benieuwd wat je allemaal gaat doen en beleven daar!
    Have fun!

    Liefs

  • 08 Augustus 2014 - 20:09

    Sabine :

    Leuk om je zo een beetje te volgen!! Dat gaat helemaal goed komen daar!! Veel plezier!!

  • 08 Augustus 2014 - 20:42

    José Sprenkels:

    Super dat je bent aangekomen en al een beetje gesetteld ik ga je volgen hoor ben benieuwd en slaap ze vannacht veel plezier x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Dit najaar woon ik in Glasgow om daar vakken te volgen aan de Universiteit van Glasgow. Alles wat ik daar beleef zal ik via deze weg met jullie delen! Cheers!

Actief sinds 27 Juni 2014
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 4634

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 24 December 2014

Studying in Scotland!

Landen bezocht: