An end to my Scottish adventure - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Chantal Kerstens - WaarBenJij.nu An end to my Scottish adventure - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Chantal Kerstens - WaarBenJij.nu

An end to my Scottish adventure

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

20 December 2014 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow



Dat was het dan! Vanavond is mijn laatste avond in Glasgow, mijn spullen zijn zo goed als gepakt en morgen ben ik weer in Nederland. Gekke gedachte hoor!

Gisteravond hadden we zoals gezegd een groot kerstdiner met de hele groep. De combinatie van gerechten (rode kool, knödel, ratatouille, pizza brood, etc) was erg avontuurlijk, maar desalniettemin was alles erg lekker! We hebben gewoon gezellig met zijn allen van elkaars gerechten geproefd, en tussendoor deden we Secret Santa. We hebben alle cadeaus in het midden van de tafel geplaatst en vervolgens pakten we één voor één onze cadeautjes uit, waarna we moesten raden wie het voor ons gekocht had (wat dan weer voor grappige situaties zorgde!). Het was een erg gezellige avond en een leuke afsluiting van het semester.

Vanavond zijn twee van de Duitse meisjes nog hier geweest om wat wijn van gisteravond op te maken (zware taak) en nu ben ik weer alleen. Emma is namelijk vanmiddag al terug naar Finland gevlogen. Morgenochtend komen er nog wat oude flatgenootjes langs om wat spullen op te halen en afscheid te nemen en om 12 uur ga ik richting het vliegveld! Het voelt heel raar om weg te gaan uit Schotland, maar aan de andere kant kijk ik er wel heel erg naar uit om iedereen thuis weer te zien en in Nederland alles weer op te pakken.

Ik heb echt met volle teugen van dit semester genoten. Ik heb hier zo ongelooflijk veel leuke, lieve mensen ontmoet en ik heb ontzettend veel geleerd over andere culturen en over Schotland. Ik kan met volle overtuiging zeggen dat ik er alles uitgehaald heb wat er in zat en al met al was het een onvergetelijke ervaring die ik voor geen goud had willen missen.


Ik zie jullie snel!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Dit najaar woon ik in Glasgow om daar vakken te volgen aan de Universiteit van Glasgow. Alles wat ik daar beleef zal ik via deze weg met jullie delen! Cheers!

Actief sinds 27 Juni 2014
Verslag gelezen: 1083
Totaal aantal bezoekers 4623

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 24 December 2014

Studying in Scotland!

Landen bezocht: