Exploring - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Chantal Kerstens - WaarBenJij.nu Exploring - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Chantal Kerstens - WaarBenJij.nu

Exploring

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

12 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Hello there!

De laatste dagen ben ik erg veel bezig geweest met mijn appartementenjacht. Veel gemaild en wat bezichtigingen gepland. Ik ga er vanuit dat de kosten helaas toch nog hoger uit zullen vallen dan we in eerste instantie hadden verwacht/gehoopt, maar ik ben al blij als we straks iets hebben! Vanavond heb ik een bezichtiging gehad, en donderdag heb ik er nog een en over beiden heb ik best een positief gevoel, dus ben benieuwd wat daar uit gaat komen!

Verder heb ik de buurt een beetje verkend. Zaterdagmiddag ben ik gezellig met Barbora hier in de buurt gaan lunchen en daarna ben ik even de stad ingedoken. Erg leuk, ik zag opeens overal dingen die ik nog herkende van onze studytrip vorig jaar en besefte me ook opeens dat ik heel dicht in de buurt van het hostel zit waar we toen verbleven! Ik heb alleen Sauchiehall Street nog maar gezien, maar hier zit eigenlijk al alles wat je nodig hebt. Op mijn 'boodschappenlijstje' stonden een nieuw hoofdkussen en een eigen mok. Ik was bang dat het hoofdkussen nog een uitdaging zou worden, maar die had ik uiteindelijk vrij snel gevonden bij de Primark (lang leve de Primark!). 'S avonds heb ik nog wat gedronken met Barbora en Agne (een ander huisgenootje). Het was Barbora's laatste avond hier, zondagnacht is ze vertrokken. Erg jammer!

Zondag ben ik door Kelvingrove Park naar de Universiteit gelopen (nog steeds prachtig! Ik zal binnenkort wat foto's op facebook zetten) en van daaruit door naar Byres Road (een lange straat met allemaal leuke winkeltjes en koffietentjes). Dit heeft me wel wat tijd gekost omdat er allerlei wegen afgesloten waren vanwege een evenement, maar het is me gelukt! Op Byres Road kwam ik een boekenwinkel tegen van Oxfam Novib, boordevol tweedehands boeken. Daar zul je me vast nog vaker vinden de komende maanden! Aan het einde van Byres Road zitten de Botanic Gardens, maar het regende op het moment dat ik er langs liep en heb dus maar besloten om gewoon naar huis te lopen. Ik heb tenslotte nog 4,5 maand om alles te bekijken! Wel heb ik onderweg nog even wat boodschappen gedaan en dat is op zich al een feestje. Ze hebben hier zoveel andere dingen en smaken!

Gisterochtend om half 6 heeft Vanilla (de poes) besloten dat ze wel vriendjes wil worden, en dit liet ze blijken door half op mijn hoofd te gaan zitten, haha! Dit was even schrikken, maar ook wel schattig.

Ik denk dat ik morgen de stad nog even wat verder ga verkennen en verder zie ik wel wat mijn pad kruist! Ik voel me gelukkig al vanaf dag één heel erg op mijn plek hier, dus dat zit sowieso goed! :)

Cheers!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Dit najaar woon ik in Glasgow om daar vakken te volgen aan de Universiteit van Glasgow. Alles wat ik daar beleef zal ik via deze weg met jullie delen! Cheers!

Actief sinds 27 Juni 2014
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 4621

Voorgaande reizen:

08 Augustus 2014 - 24 December 2014

Studying in Scotland!

Landen bezocht: