Preparations - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Chantal Kerstens - WaarBenJij.nu Preparations - Reisverslag uit ettenleur, Nederland van Chantal Kerstens - WaarBenJij.nu

Preparations

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

27 Juni 2014 | Nederland, ettenleur

Dear all,

Het ticket is geboekt, de kamer is geregeld. Nu komt het allemaal wel erg dichtbij, over precies 6 weken zit ik in het vliegtuig richting Glasgow! Let the countdown begin!

Helaas heb ik nog geen kamer voor de lange termijn. Via de Erasmus facebook pagina heb ik een Litouws meisje ontmoet dat haar kamer wilde onderverhuren omdat ze zelf voor een maand terug gaat naar Litouwen. Van 8 augustus t/m 10 september zit ik dus in haar kamer. Het plan is om van daaruit verder te zoeken naar iets voor de lange termijn. In die maand heb ik 4 huisgenootjes: één Nigeriaanse, twee Litouwse en 1 rode kater, gezellig! Verder heeft het appartement de perfecte locatie om verder te zoeken, precies tussen de universiteit en het stadscentrum in.

Naast het Litouwse meisje heb ik ook een Fins meisje, Emma, ontmoet. Ik heb al even contact met haar en de bedoeling is dat we samen op zoek gaan naar een 2-kamer appartement (dit schijnt wat makkelijker te zijn). De lessen beginnen pas halverwege september, dus ik heb daar gelukkig nog 5 weken om iets te vinden!

Het is allemaal een beetje overweldigend, maar gelukkig wordt ik met de praktische zaken heel goed geholpen door een paar lieve mensen. Ik heb er in ieder geval ontzettend veel zin in en ben heel erg benieuwd wat me daar allemaal te wachten staat! Ik ga proberen om voor de geïnteresseerden regelmatig een verslag te schrijven over de dingen die ik mee maak :)

Over 2 weken eerst nog op vakantie naar Gran Canaria om daar even goed van de zon te genieten voor ik mijn regenjas tevoorschijn moet halen, haha.

Cheers!